KURUMSAL
MARKETLER
ÜRÜNLER
BASIN ODASI
İNSAN KAYNAKLARI
İLETİŞİM
English
Organizasyonlar ve Fuarlar
Fayda A.Ş. Basın Lansmanı / 25 Mart 2009 Sheraton Ataköy Balo Salonu
Yerel Zincirler Buluşuyor (Kurumsal Sponsor) / 21 Mayıs 2009 Cevahir Kongre Merkezi
Satınalma'da Fayda'lı Olmak / 1 Ağustos 2009 WOW Hotel ve Kongre Merkezi
Marketingist / 25-28 Haziran 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi
2009 Perakende Günleri / 21-22 Ekim 2009 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Güvenilir Gıda Zirvesi / 23 Kasım 2009 Rixos Grand Ankara Oteli
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010 / 29-30 Nisan 2010 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Basın Bültenleri
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010’un gözdesi Fayda
Perakendenin En Başarılı Fikirleri 2010 Girişimci Ödülü
Saff Ekonomik Boy Sıvı Sabun
Fayda'lı ve Neffis Süt
2009 Yılı Girişimci Şirket Ödülü
E-Bülten Üyeliği
E-Bülten
Haberler
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Cumartesi Açıyor
Groseri'den Anneler Günü Ziyaretleri
Grup Hatipoğlu Yeni Genel Merkezi'nde
Van PERDER Kuruldu
Bursa Çekmeye Değer...
YZB Kurumsal Sponsoru Fayda, standı ve ikramlarıyla ilgi topladı.
YZB 2012 programı belli oldu
Özhan'dan Sanata Destek
Sektör Temsilcileri Güvenilir Gıdayı Başkent'te Masaya Yatırdı
Sarıyer Market'ten Eğitime Destek
Üçler'den TOÇEV'e Destek
Onur 52'nci Mağazasını Açıyor
Mopaş'ın Yeni Mağazası Tuzla'da
Başgimpa Bolu'da 3'ncü Mağazasını Açtı
Bingo Ar - Ge Merkezi Açıldı
TPF'nin Gaziantep Buluşması
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Açıyor
Groseri'den 17'nci Mutfak Sohbetleri Organizasyonu
İstanbul PERDER'de Geleneksel Buluşma
Ankara PERDER Swot Analizinde
Fayda A.Ş. Yerel Zincirler Buluşuyor'da
Özhan Yaşlıları Unutmadı
Uyum'un 49'uncu Mağazası Açıldı
Altunbilekler 61'inci Mağazasını Açtı
51'nci Onur Şişli'de Açıldı
TPF Üyeleri Somçelik Fabrikası'nı Ziyaret Etti
YZB 2012 Kayseri'deki Üyelere Tanıtıldı
Ankara PERDER'de 2012 Eğitimleri Başladı
Kayseri PERDER'de Eğitim
YZB 2012 Bursa'daki Üyelere Tanıtıldı
Uyum 48'inci Mağazasını Açacak
Çukurova PERDER'e Yeni Üye
YZB 2012’de Geri Sayım Başladı
Türkiye, ‘kadın yönetici ligi’nde ilk 8’e girdi
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun!
Ankara Perder'de Genel Kurul Gerçekleşti
FAYDA BANVIT KIRMIZI VE SARAY ET ILE ANLASTI
İpek Yolu PERDER Kuruldu
Uyum'dan Anadolu Yakası'na Lojistik Yatırımı
TPF'nin ‘Eğitim 1 Projesi’ Devam Ediyor
Fayda ile ödemesi de kolay!
Fayda A.Ş.’ye Satış Müdürü
Ali Gümüşçekicci Perakende TV'de görüşlerini açıkladı.
Onur, 50'nci Mağazasını Açtı
İstanbul PERDER’de Eğitim Şöleni
İzmir Vergide Ankara'yı Geçti
PNR Cosmetics 2012'ye Hızlı Başladı
Onur 50'nci Mağazasını Açıyor
TPF'nin Eğitim Atağı Devam Ediyor
Fayda'dan Şeker Gibi Fırsat!
Fayda A.Ş.’ye Yeni Satın Alma Müdürü
Biçen'den Satınalma
Biçen'de Kemal Tanıl Dönemi
Ege PERDER Genel Kurulu Gerçekleştirildi
"Ortak Bir Fayda Yaratalım"
Gıda perakendecileri feminen marka grubunda!
Avrupa’da güven, ölçümlenen 27 ülkenin 24’ünde düştü
Groseri'de Sevgililer Günü
Makro Ailesi Motivasyon Geceleri'nde Buluştu
Orta Sınıfın Satın Alma Gücü Artacak
Tüm Fayda Ürünleri'nde Bank Asya Kredi Kartı ile Vade Farksız Alışveriş!
TPF'den Eğitim Atağı
Güvenilir Gıdaya Sivil Toplumdan Yakın Takip
Akyüz Çalışanlarına Moral Yemeği
Karadeniz PERDER'de Yeni Yönetim
Groseri'nin İşkur Kursiyerleri Sahada
Çağdaş 67'nci Şubesini Açtı
Fayda, 2012’ye yeni genel müdürü ile başlıyor.
Gıda Güvenilirliği Anlatıldı
Bakan Eker 2012 Hedeflerini Anlattı
Sammar'dan Görkemli Açılış
Akgüller, Metek Şubesini Yeniledi
Başgimpa 40 Oldu
Sammar Açılıyor!
Groseri'de Kurtuluş Günü Coşkusu
Perakendeci 2012’den Umutlu
Yereller ulusal zincirleri kırıyor
Bursa PERDER'e Üç Yeni Üye
Mopaş Yöneticileri Hedefleri Konuştu
Köşe Yazıları
Tarım fiyatları artmadı enflasyon durakladı
Karadeniz insanının mücadeleciliği SAMMAR’ı doğurdu
TPF Eğitim Mutfağına Kısa Bir Yolculuk
Perakendecilik Bir Meslektir!!!
Etkin işyeri için insan faktörü
Alternatif kanallar ve dijital pazarlama
Değerine sahip çık, yoksa pişman olursun!
Ciro mu yoksa kârlılık mı?
Perakendede gençlerin iktidarı başlıyor
Değer Ekonomisine Geçiş
Takvim
Postit
DÖVİZ KURLARI
Döviz bilgileri güncellenmektedir.
TAKVİM
Ocak
22
2021
BASIN ODASI > KÖŞE YAZILARI
Perakendede gençlerin iktidarı başlıyor
Soysal Danışmanlık, altı yıldır Türkiye perakende sektörünün tepe yöneticilerini Avrupa’nın önemli merkezlerinde biraraya getiriyor. “Perakende Liderler Konferansı” adındaki iki gün süren bu toplantılarda, perakende dünyasındaki son gelişmeler ve yenilikler tartışılıyor. 170 milyarı aşkın bir ciroya sahip olan perakende sektörümüzün liderleri önemli yerli ve yabancı konuşmacıları dinliyorlar. Sektörün sorun ve fırsatlarını değerlendiriyorlar. Renkli, etkileşimi çok yüksek ve samimi bir ortamda, daha da bütünleşmiş bir biçimde işlerinin başına dönüyorlar.
Barselona’da yapılan 2011 Perakende Liderler Konferansı’nda, bu yıl iki unsur ön plana çıktı. Birincisi, internetin oyunun kurallarını tümüyle değiştrmekte olduğu gerçeğiydi. E-ticaretin artan payı, tüketicilerin internet ve cep telefonu sayesinde her tür bilgiye ulaşıyor olması, sosyal mecraların artan gücü gibi noktalar sunumlarda sıkça gündeme geldi. İkinci önemli değişimse, gençlerin tüketici, üretici ve yönetici olarak güçlerinin hızlı bir biçimde arttığı gerçeğiydi.
Bu yıl Barselona Perakende Liderler Konferansı’nda, markalaşma, Çin ve kriz gibi konulardan çok az söz edildi. Odakta dijital çağın başlattığı yeni dünya düzeni vardı. Başta Hüsnü Özyeğin, Mustafa Taviloğlu, ve Abdullah Kiğılı gibi sektörün duayenleri olmak üzere, tüm liderler ve konferans konuşmacıları sektörün kaderini belirleyecek yeni kuşağın gücüne vurgu yaptılar. Perakende sektörümüzün liderleri Barselona’dan, ülkemizde gençlerin oyunun kurallarını değiştirdiği ve iktidarı ele geçirmekte olduğu gerçeğini kabul etmiş olarak döndü.
LCW’nin en büyük mağazası internette
Barselona’daki Perakende Liderler Konferansı’nda LCWaikiki Yönetim Kurulu Başkanı, Vahap Küçük’le sohbet etme imkanı buldum. LCW, 3 ay önce internet sitesinden satış yapmaya başlamış. 20 bine yakın ürünü satışa sunduğu internet mağazası, kısa süre içinde şirketin birinci mağazası durumuna gelmiş. İlk iki yıl için yaklaşık 9 milyon TL civarında bir satış gerçekleşeceği öngörülüyor. Vahap Küçük’ün hedefi bu rakamı 3 yıl içinde 40 milyon TL’ye çıkarmak.
Mağazada satışları artırmanın 3’lü formülü
Soysal Perakende Konferansı’nda “Trend yaratmak, oyunda öne geçmek” başlıklı bir sunum yapan Howard Saunders dünyadaki 25 bini aşkın tasarım ve perakende profesyonelini biraraya getiren echochamber.com adlı bir şirketin kurucusu.
Dünyanın dört bir yanındaki mağazaları gezen ve yeni trendleri yakalamaya çalışan Saunders’a göre, markaların müşterilerine yakınlaşmak için üç noktaya dikkat etmesi gerekiyor.
1. İlk kural “insanlara kendilerini özel hissettirmek”. Tüketiciler eğlenceli, dikkat çekici ve güzel tasarımlı, duygularına, duyularına hitap eden alanlarda daha uzun kalıyor ve daha rahat alışveriş yapıyorlar.
2. İkinci nokta “Akılda kalıcı mekanlar ve deneyimler sunabilmek”. Mağazalar müşterilerine arkadaşlarına anlatabilecekleri, sosyal ağlarda paylaşabilecekleri eşsiz deneyimler sunmanın yollarını aramalı.
3. İnsanlar alışveriş mekanlarına zaman geçirmek için, hayattan bir mola alabilmek için gidiyorlar. Onların bu zamanını çok keyifli geçirmesini sağlayan markalara sadık oluyorlar. Saunders, üçüncü kuralında bu noktaya işaret ederek, perakendecilere mağazalarında “hayatı yavaşlatacak, insanlara keyifli anlar yaşatacak formüller” aramalarını tavsiye ediyor.
Türkiye’de “defansif” yurt dışında “ofansif” olmak gerek
Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, Barselona’daki Soysal Perakende Konferansı’da da her zaman olduğu gibi ufuk açan bir konuşma yaptı. Ülkemizin yetişmiş insan gücünün, gençlerimizin yeteneklerinin en büyük rekabetçi yanımız olduğunu hatırlattı. Yurt dışında daha çok Türk yönetici göreceğimizi belirtti. Rekabet için içeride savunmaya geçmemiz ve markalarımızın gücünü artırmamız gerektiğini hatırlattı. Buna karşın, dünyanın her yanında işbirlikleri kurarak “ofansif” bir mücadele yapmamız gerektiğine dikkat çekti.
Fatoş Karahasan /
Markalar trendler
Kaynak: Milliyet Ekonomi
09.09.2011