KURUMSAL
MARKETLER
ÜRÜNLER
BASIN ODASI
İNSAN KAYNAKLARI
İLETİŞİM
English
Organizasyonlar ve Fuarlar
Fayda A.Ş. Basın Lansmanı / 25 Mart 2009 Sheraton Ataköy Balo Salonu
Yerel Zincirler Buluşuyor (Kurumsal Sponsor) / 21 Mayıs 2009 Cevahir Kongre Merkezi
Satınalma'da Fayda'lı Olmak / 1 Ağustos 2009 WOW Hotel ve Kongre Merkezi
Marketingist / 25-28 Haziran 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi
2009 Perakende Günleri / 21-22 Ekim 2009 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Güvenilir Gıda Zirvesi / 23 Kasım 2009 Rixos Grand Ankara Oteli
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010 / 29-30 Nisan 2010 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Basın Bültenleri
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010’un gözdesi Fayda
Perakendenin En Başarılı Fikirleri 2010 Girişimci Ödülü
Saff Ekonomik Boy Sıvı Sabun
Fayda'lı ve Neffis Süt
2009 Yılı Girişimci Şirket Ödülü
E-Bülten Üyeliği
E-Bülten
Haberler
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Cumartesi Açıyor
Groseri'den Anneler Günü Ziyaretleri
Grup Hatipoğlu Yeni Genel Merkezi'nde
Van PERDER Kuruldu
Bursa Çekmeye Değer...
YZB Kurumsal Sponsoru Fayda, standı ve ikramlarıyla ilgi topladı.
YZB 2012 programı belli oldu
Özhan'dan Sanata Destek
Sektör Temsilcileri Güvenilir Gıdayı Başkent'te Masaya Yatırdı
Sarıyer Market'ten Eğitime Destek
Üçler'den TOÇEV'e Destek
Onur 52'nci Mağazasını Açıyor
Mopaş'ın Yeni Mağazası Tuzla'da
Başgimpa Bolu'da 3'ncü Mağazasını Açtı
Bingo Ar - Ge Merkezi Açıldı
TPF'nin Gaziantep Buluşması
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Açıyor
Groseri'den 17'nci Mutfak Sohbetleri Organizasyonu
İstanbul PERDER'de Geleneksel Buluşma
Ankara PERDER Swot Analizinde
Fayda A.Ş. Yerel Zincirler Buluşuyor'da
Özhan Yaşlıları Unutmadı
Uyum'un 49'uncu Mağazası Açıldı
Altunbilekler 61'inci Mağazasını Açtı
51'nci Onur Şişli'de Açıldı
TPF Üyeleri Somçelik Fabrikası'nı Ziyaret Etti
YZB 2012 Kayseri'deki Üyelere Tanıtıldı
Ankara PERDER'de 2012 Eğitimleri Başladı
Kayseri PERDER'de Eğitim
YZB 2012 Bursa'daki Üyelere Tanıtıldı
Uyum 48'inci Mağazasını Açacak
Çukurova PERDER'e Yeni Üye
YZB 2012’de Geri Sayım Başladı
Türkiye, ‘kadın yönetici ligi’nde ilk 8’e girdi
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun!
Ankara Perder'de Genel Kurul Gerçekleşti
FAYDA BANVIT KIRMIZI VE SARAY ET ILE ANLASTI
İpek Yolu PERDER Kuruldu
Uyum'dan Anadolu Yakası'na Lojistik Yatırımı
TPF'nin ‘Eğitim 1 Projesi’ Devam Ediyor
Fayda ile ödemesi de kolay!
Fayda A.Ş.’ye Satış Müdürü
Ali Gümüşçekicci Perakende TV'de görüşlerini açıkladı.
Onur, 50'nci Mağazasını Açtı
İstanbul PERDER’de Eğitim Şöleni
İzmir Vergide Ankara'yı Geçti
PNR Cosmetics 2012'ye Hızlı Başladı
Onur 50'nci Mağazasını Açıyor
TPF'nin Eğitim Atağı Devam Ediyor
Fayda'dan Şeker Gibi Fırsat!
Fayda A.Ş.’ye Yeni Satın Alma Müdürü
Biçen'den Satınalma
Biçen'de Kemal Tanıl Dönemi
Ege PERDER Genel Kurulu Gerçekleştirildi
"Ortak Bir Fayda Yaratalım"
Gıda perakendecileri feminen marka grubunda!
Avrupa’da güven, ölçümlenen 27 ülkenin 24’ünde düştü
Groseri'de Sevgililer Günü
Makro Ailesi Motivasyon Geceleri'nde Buluştu
Orta Sınıfın Satın Alma Gücü Artacak
Tüm Fayda Ürünleri'nde Bank Asya Kredi Kartı ile Vade Farksız Alışveriş!
TPF'den Eğitim Atağı
Güvenilir Gıdaya Sivil Toplumdan Yakın Takip
Akyüz Çalışanlarına Moral Yemeği
Karadeniz PERDER'de Yeni Yönetim
Groseri'nin İşkur Kursiyerleri Sahada
Çağdaş 67'nci Şubesini Açtı
Fayda, 2012’ye yeni genel müdürü ile başlıyor.
Gıda Güvenilirliği Anlatıldı
Bakan Eker 2012 Hedeflerini Anlattı
Sammar'dan Görkemli Açılış
Akgüller, Metek Şubesini Yeniledi
Başgimpa 40 Oldu
Sammar Açılıyor!
Groseri'de Kurtuluş Günü Coşkusu
Perakendeci 2012’den Umutlu
Yereller ulusal zincirleri kırıyor
Bursa PERDER'e Üç Yeni Üye
Mopaş Yöneticileri Hedefleri Konuştu
Köşe Yazıları
Tarım fiyatları artmadı enflasyon durakladı
Karadeniz insanının mücadeleciliği SAMMAR’ı doğurdu
TPF Eğitim Mutfağına Kısa Bir Yolculuk
Perakendecilik Bir Meslektir!!!
Etkin işyeri için insan faktörü
Alternatif kanallar ve dijital pazarlama
Değerine sahip çık, yoksa pişman olursun!
Ciro mu yoksa kârlılık mı?
Perakendede gençlerin iktidarı başlıyor
Değer Ekonomisine Geçiş
Takvim
Postit
DÖVİZ KURLARI
Döviz bilgileri güncellenmektedir.
TAKVİM
Ocak
22
2021
BASIN ODASI > KÖŞE YAZILARI
Değerine sahip çık, yoksa pişman olursun!
Her bölgenin yerel üreticilerine, her bölgenin yerel perakendecisi mutlaka destek vermelidir. Bu destek her iki tarafında yararına olacak şekilde yeniden düzenlenmelidir. Eğer tedbir alınmaz, yerli sermaye korunmaz ve desteklenmezse yukarıdaki belirttiğimiz yabancı firmalardan halkımız 1 euro ya ekmek almak zorunda kalacaktır.
Perakende sektörünü 2011 yılı açısından değerlendirdiğimizde; ülkenin ekonomisi ile birlikte yereller açısından içinde bulunduğumuz yıl başarılı geçmiştir. Özellikle yerellerin atağa geçmesinin en önemli sebebi, ortak paydada buluşmaları, kendilerini geliştirmeleri sektörün dinamiklerini de değiştirmiştir. Bu sektörde yerellerin var olacağının önemli bir göstergesidir. Ancak bu durumun devam edebilmesi için yapılması gereken birçok iş de henüz tamamlanamamıştır.
2011 satışlarını gruplar bazında incelediğimizde 9 aylık verilere göre toplam ticarette %7,5, gıdada %13,2, ev temizliğinde % 9,8, kişisel bakımda %12,8, sigarada %0,2 oranında artış gözlenmektedir. Özellikle satışlarımızda sigara satışlarının önceki dönemlere göre azaldığını söylemek mümkündür. Ürünlerin fiyat değişimleri de geçen seneye göre %7,5 civarında değişim göstermiştir. Ancak son çeyrekte özellikle doların yükselmesi ve fiyatlardaki artışlar bu oranı biraz daha yukarıya çekecektir. 2012 yılında öneminin daha fazla artacağını düşündüğüm market markalı malların da toplam satış içindeki payı %8-8,5 civarında olmuştur. Market markalı mallarda bile kişisel bakım ürünleri bir önceki yıla göre %30 civarında bir artış göstermiştir. Özellikle bundan sonraki yıllarda kişisel bakım ürünlerinin çok daha güçleneceğini ve bizlere de önemli miktarda karlar sağlayacağını düşünüyorum. Kısacası özellikle market markalı mallara olan güven arttı. Tüketici daha az para ödeyerek kendisine maksimum faydayı sağlayacağını düşündüğü ürünleri satın almakta çok kararlı.
2012 yılına Avrupa ve ülkemiz açısından baktığımızda; çok iç açıcı bir yılın bizi beklemediğini sizlerle paylaşmak isterim. Avrupa komisyonu bile büyüme tahminlerini 1,8 den 0,5’e revize etti. Yunanistan, İspanya, İtalya ve Portekiz’in durumu ortada. Yani Avrupa’da gelecek pek parlak gözükmüyor. Genel olarak bakıldığında bu ülkelerde yüksek borç seviyesinin sürdürülebilmesi için yüksek büyüme rakamları gerekli. Bu da mümkün değil. Bu nedenle sektörümüze makro anlamda bakıldığında yakın coğrafyada ekonominin iyi olmaması sebebiyle bizi de etkileyecek durumlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle tedbir alınması ve işin şansa bırakılmaması gereken bir yıl olduğunu düşünüyorum. Maliyetlerin yeniden gözden geçirileceği, karlılıktan da çok fazla ödün vermeden, doğru ticari kararların alınacağı bir yıl olmalıdır. Özellikle yatırım konusunda sektörümüzü uyarmak istiyorum. Bu yıl metrekare verimliliği, maliyetlerin ve karlılığın dikkatle irdelenmesi gereken bir yıl olduğu gözlerden kaçırılmamalıdır. Bununla birlikte yeni iş yapış şekillerini araştırıp bulmamız gerekmektedir. Örneğin; perakendecilerin KOBİ’leri desteklediği, büyük tedarikçi firmaların da yükselen değer olan yerel perakendecileri desteklediği bir yıl olmalıdır. Bu arada arapsaçına dönen Perakende Yasası 2012 yılında mutlaka çıkmalıdır. Bu sektörün önümüzdeki 5 yılı doğru planlanmazsa hem Türk tüketicisi çok zor anlar yaşayacak hem KOBİ’ler büyüyemeyecek hem de ticarette İngiliz, Alman, Fransız firmalarının cirit attığı bir hale dönecek. Halen yol yakındır, ancak zaman gittikçe daralıyor bunu da gözden kaçırmamak gerekiyor. Ticarette küçük ve verimli işletmelerin sayısının fazla olması; yereller açısından önemli olduğu kadar Anadolu’nun gelişimi açısından da çok önemlidir. Ayrıca istihdam açısından da bulunmaz bir fırsattır. Her bölgenin yerel üreticilerine, her bölgenin yerel perakendecisi mutlaka destek vermelidir. Bu destek her iki tarafında yararına olacak şekilde yeniden düzenlenmelidir. Eğer tedbir alınmaz, yerli sermaye korunmaz ve desteklenmezse yukarıdaki belirttiğimiz yabancı firmalardan halkımız 1 euro ya ekmek almak zorunda kalacaktır. Dünyadaki her ülke kendi değerlerine firmalarına destek veriyor, sahip çıkıyor. Zaman geç olmadan bizde sahip çıkalım. Biz de yerel firmalar olarak gücümüzü birleştirmekten çekinmeyelim. Perakende sektöründe yerel markalar da çalıştırdıkları personel sayısına göre küçük ve orta boy işletmeler kabul edilip (KOBİ) desteklenmelidir. Ülkenin işsizliğine çare bulan bir sektörün önemli bir parçasıyız, destek görmek de hakkımız diye düşünüyorum.
Ayrıca sektörün gelişimini sağlayacak ar-ge çalışmaları, 2012 yılında sektörün nitelikli işgücüne yön verecek eğitim adımları atılmalı ve kar sağlayacak, para kazandıracak projelere yer verecek çalışmalar yapmalıyız. Fiyat rekabeti yerine, hizmet rekabeti verecek düşünceleri hep birlikte oluşturmalıyız.
Mutlu insanların yaşadığı bir ülke olmak istiyorsak bu sektörü ve yereli koruyalım. Korumak sahip çıkmak, yabancı sermaye düşmanlığı değildir. Her ülke kendi firmalarına sahip çıkmaktadır. Zarar eden firmalar bu ülkeyi terk ederken bizim terk etme şansımız yoktur. 2023 yılında dünyanın en büyük 10. ekonomisi olacak ülkemiz, bu sektöre gereken değeri vermelidir.
Bol kazançlı bir 2012 yılı geçirmeniz dileğiyle…
Altan Vural
Yazarımızın bu yazısı Retail Türkiye Dergisi’nin Aralık 2011 - 34. sayısında yayınlanmıştır.
Kaynak:
http://www.retailturkiye.com/
18.01.2012