KURUMSAL
MARKETLER
ÜRÜNLER
BASIN ODASI
İNSAN KAYNAKLARI
İLETİŞİM
English
Organizasyonlar ve Fuarlar
Fayda A.Ş. Basın Lansmanı / 25 Mart 2009 Sheraton Ataköy Balo Salonu
Yerel Zincirler Buluşuyor (Kurumsal Sponsor) / 21 Mayıs 2009 Cevahir Kongre Merkezi
Satınalma'da Fayda'lı Olmak / 1 Ağustos 2009 WOW Hotel ve Kongre Merkezi
Marketingist / 25-28 Haziran 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi
2009 Perakende Günleri / 21-22 Ekim 2009 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Güvenilir Gıda Zirvesi / 23 Kasım 2009 Rixos Grand Ankara Oteli
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010 / 29-30 Nisan 2010 Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı
Basın Bültenleri
Yerel Zincirler Buluşuyor 2010’un gözdesi Fayda
Perakendenin En Başarılı Fikirleri 2010 Girişimci Ödülü
Saff Ekonomik Boy Sıvı Sabun
Fayda'lı ve Neffis Süt
2009 Yılı Girişimci Şirket Ödülü
E-Bülten Üyeliği
E-Bülten
Haberler
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Cumartesi Açıyor
Groseri'den Anneler Günü Ziyaretleri
Grup Hatipoğlu Yeni Genel Merkezi'nde
Van PERDER Kuruldu
Bursa Çekmeye Değer...
YZB Kurumsal Sponsoru Fayda, standı ve ikramlarıyla ilgi topladı.
YZB 2012 programı belli oldu
Özhan'dan Sanata Destek
Sektör Temsilcileri Güvenilir Gıdayı Başkent'te Masaya Yatırdı
Sarıyer Market'ten Eğitime Destek
Üçler'den TOÇEV'e Destek
Onur 52'nci Mağazasını Açıyor
Mopaş'ın Yeni Mağazası Tuzla'da
Başgimpa Bolu'da 3'ncü Mağazasını Açtı
Bingo Ar - Ge Merkezi Açıldı
TPF'nin Gaziantep Buluşması
Sarıyer Market 11'nci Mağazasını Açıyor
Groseri'den 17'nci Mutfak Sohbetleri Organizasyonu
İstanbul PERDER'de Geleneksel Buluşma
Ankara PERDER Swot Analizinde
Fayda A.Ş. Yerel Zincirler Buluşuyor'da
Özhan Yaşlıları Unutmadı
Uyum'un 49'uncu Mağazası Açıldı
Altunbilekler 61'inci Mağazasını Açtı
51'nci Onur Şişli'de Açıldı
TPF Üyeleri Somçelik Fabrikası'nı Ziyaret Etti
YZB 2012 Kayseri'deki Üyelere Tanıtıldı
Ankara PERDER'de 2012 Eğitimleri Başladı
Kayseri PERDER'de Eğitim
YZB 2012 Bursa'daki Üyelere Tanıtıldı
Uyum 48'inci Mağazasını Açacak
Çukurova PERDER'e Yeni Üye
YZB 2012’de Geri Sayım Başladı
Türkiye, ‘kadın yönetici ligi’nde ilk 8’e girdi
8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun!
Ankara Perder'de Genel Kurul Gerçekleşti
FAYDA BANVIT KIRMIZI VE SARAY ET ILE ANLASTI
İpek Yolu PERDER Kuruldu
Uyum'dan Anadolu Yakası'na Lojistik Yatırımı
TPF'nin ‘Eğitim 1 Projesi’ Devam Ediyor
Fayda ile ödemesi de kolay!
Fayda A.Ş.’ye Satış Müdürü
Ali Gümüşçekicci Perakende TV'de görüşlerini açıkladı.
Onur, 50'nci Mağazasını Açtı
İstanbul PERDER’de Eğitim Şöleni
İzmir Vergide Ankara'yı Geçti
PNR Cosmetics 2012'ye Hızlı Başladı
Onur 50'nci Mağazasını Açıyor
TPF'nin Eğitim Atağı Devam Ediyor
Fayda'dan Şeker Gibi Fırsat!
Fayda A.Ş.’ye Yeni Satın Alma Müdürü
Biçen'den Satınalma
Biçen'de Kemal Tanıl Dönemi
Ege PERDER Genel Kurulu Gerçekleştirildi
"Ortak Bir Fayda Yaratalım"
Gıda perakendecileri feminen marka grubunda!
Avrupa’da güven, ölçümlenen 27 ülkenin 24’ünde düştü
Groseri'de Sevgililer Günü
Makro Ailesi Motivasyon Geceleri'nde Buluştu
Orta Sınıfın Satın Alma Gücü Artacak
Tüm Fayda Ürünleri'nde Bank Asya Kredi Kartı ile Vade Farksız Alışveriş!
TPF'den Eğitim Atağı
Güvenilir Gıdaya Sivil Toplumdan Yakın Takip
Akyüz Çalışanlarına Moral Yemeği
Karadeniz PERDER'de Yeni Yönetim
Groseri'nin İşkur Kursiyerleri Sahada
Çağdaş 67'nci Şubesini Açtı
Fayda, 2012’ye yeni genel müdürü ile başlıyor.
Gıda Güvenilirliği Anlatıldı
Bakan Eker 2012 Hedeflerini Anlattı
Sammar'dan Görkemli Açılış
Akgüller, Metek Şubesini Yeniledi
Başgimpa 40 Oldu
Sammar Açılıyor!
Groseri'de Kurtuluş Günü Coşkusu
Perakendeci 2012’den Umutlu
Yereller ulusal zincirleri kırıyor
Bursa PERDER'e Üç Yeni Üye
Mopaş Yöneticileri Hedefleri Konuştu
Köşe Yazıları
Tarım fiyatları artmadı enflasyon durakladı
Karadeniz insanının mücadeleciliği SAMMAR’ı doğurdu
TPF Eğitim Mutfağına Kısa Bir Yolculuk
Perakendecilik Bir Meslektir!!!
Etkin işyeri için insan faktörü
Alternatif kanallar ve dijital pazarlama
Değerine sahip çık, yoksa pişman olursun!
Ciro mu yoksa kârlılık mı?
Perakendede gençlerin iktidarı başlıyor
Değer Ekonomisine Geçiş
Takvim
Postit
DÖVİZ KURLARI
Döviz bilgileri güncellenmektedir.
TAKVİM
Mart
8
2021
BASIN ODASI > KÖŞE YAZILARI
Etkin işyeri için insan faktörü
Rekabetin her şekliyle hayatımızda çok büyük önem taşıdığı bu dönemlerde işletmelerimizi nasıl daha etkin bir hale getirebiliriz? Burada etkinliği arttıracak olan en önemli faktör olan insan faktörünü nasıl daha etkin kullanabilirizi kısaca özetleyelim:
Etkin bir işyerinden bahsetmek için, bu işyeri tepe yöneticilerinin hedef ve stratejilerini net olarak ortaya koymuş olmaları gerekmektedir. Ne yapmak istediğini bilmeyen bir yönetim şoförü olmayan araba gibidir, her an kaza yapma riski yüksektir, kendi kendine istediği yere gider. Bir işyerinde yönetimin belirlediği stratejilerin ve ulaşılır hedeflerin, işyeri çalışanları ile paylaşılması etkin bir işyeri oluşturmanın ilk şartıdır.
Mutlaka çalışanların iş görevlerinin tanımlanmış olması gerekir. Bu tanımlar çalışana neyi nasıl yapacağını, neyi niçin yapmayacağını söylemelidir. Tabiiki çalışanlara bu tanımlamaları yaptıktan sonra, gerekli araç ve gereçlerle donanımlarınıda yapmalıyız. Unutmayalım ki arabamız ne kadar iyi olursa olsun yakıt koymadan çalıştıramayız. Çalışanlarımız bu donanımla birlikte kendi birikim ve yeteneklerini de ortaya koyarak etkinliği artıracaklardır.
Bir işletmenin özünü yansıtan temel ögelerden biri de çalışanların görüşlerine verilen değerdir. Çalışanların özgürce düşünüp konuşabildikleri, sözlerine değer verilen işletmelerde daha sağlıklı bir şirket kültürü oluşmaktadır.
Çalışanların yaptıkları doğru işler karşılığında takdir edilmeleri işletmeye güç katar. Bu insanın doğasında olan bir durumdur. Bize düşen işletme içersindeki rekabeti ve etkinliği arttırmak için doğru zamanda takdir edebilmektir. Bu şekilde çalışanlar maksimum seviyede verimli olurlar.
Çalışanların yaptıkları işlerle şirkete fayda sağladıklarını ve bu faydanın şirket için bir yarar sağladığını belirtmemiz gerekir. İşyerinde misyonun çalışanlara iyi anlatılmış olması sayesinde, işçilerde bu misyona uygun olarak kendilerini daha fazla gösterecek şekilde çalışırlar.
Etkin bir işyerinin en önemli faktörlerinden biri de çalışanları en sevdikleri ve yapmaktan zevk aldıkları konular üzerinde fokuslayarak çalıştırmaktır. Çalışana başarılı olabileceği sahada çalışma koşulu sağlamalıyız. Tabi bu konu ile ilentili olarak işe eleman alırken elemana iş değilde işe göre eleman kriterini göz önünde bulundurmak olmalıdır.
İşyerleri sonuçta bir takım ilişkiler neticesinde sonuca varılan mekanlardır. İnsanlar arasındaki ilişkilerin üst düzeyde olması, çalışanların her zaman kaliteli ve rekabetçi bir havayı solumaları, etkinlikte çok önemlidir. Atalarımız bile “Arkadaşını söyle senin kim olduğunu söyleyeyim” demişlerdir. İnsan iyi iş çıkartan bir işletmede içgüdüsel olarak kötü iş çıkartamaz, bu nedenle etkinlik için firma kültüründe iyi iş çıkartan bir yapı muhakkak kurulmalıdır.
Bir işletmede çalışanların eksik yönleri veya gelişimleri muhakkak düzenli periyotlarda yöneticiler tarafından alt kadrolarıyla paylaşılmalıdır. İnsanlar her zaman kendi yaptıklarının en doğrusu olduğunu düşünürler, zamanında müdahale edilmezse bu hareket biçimi onların yaşam tarzı olur, kanıksarlar. Çalışanların sistemli bir şekilde eksi ve artı yönlerinin konuşulması kendileriyle şirketin ilgilendiği izleniminide verdiği için çalışanın gururunu okşar, buda firmaya olan aidiyetine pozitif katkı sağlar.
Mutlaka çalışanların öğrenme eğilimlerini arttırıcı ortamlar oluşturmalıyız. İnsanlar öğrendikçe mutlu olurlar, yeni öğrendikleri her bir ayrıntıyıda şirketin gelişimi için kullanırlar.
2012 yılının herkesin hedeflerine ulaşmasında başarılı olduğu bir yıl olarak geçmesini temenni ederim...
Yazarımızın bu yazısı Retail Türkiye Dergisi’nin Aralık 2011 - 34. sayısında yayınlanmıştır.
Kaynak:
http://www.retailturkiye.com/
18.01.2012